15.1 C
Craiova
marți, 7 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Reclamele la alimente promovează
un stil de viaţă nesănătos

 

Un studiu efectuat de un grup de cercetători britanici sugerează faptul că promovarea anumitor alimente în cadrul revistelor de nutriţie contrazice de multe ori mesajul pe care aceste publicaţii vor să îl transmită. Jean Adams, profesor la Universitatea Newcastle, este de părere că de foarte multe ori reclamele promovează produse ce conţin foarte multe zaharuri sau săruri şi foarte puţine fibre. „Aproape toate revistele sunt pline de sfaturi pentru un stil de viaţă sănătos, dar, cu toate acestea, am descoperit că reclamele din aceste publicaţii promovează produse cu conţinut ridicat de zahăr şi sare şi unul scăzut de fibre, ca, de exemplu, mâncărurile semipreparate, sosurile sau dulciurile“, a explicat Adams. „Evident, fiecare dintre noi are libertatea de a alege ceea ce mănâncă, însă, dacă suntem în permanenţă bombardaţi cu imagini atrăgătoare ale alimentelor nesănătoase, atunci fără îndoială ne vom abate de la stilul de viaţă pe care ni l-am propus“, a adăugat Jean Adams.

În realizarea studiului, oamenii de ştiinţă au analizat datele referitoare la valoarea nutritivă a alimentelor promovate în 30 dintre cele mai populare reviste britanice. S-a constatat că, în general, aceste alimente aveau un conţinut de zahăr şi săruri mai mare decât cel din recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. În plus, peste un sfert din reclamele de acest gen erau pentru alimente semipreparate, sosuri şi supe instant, care conţin multe zaharuri şi săruri. Aproape 23 la sută din aceste alimente erau categorisite drept „conţinând grăsimi sau zahăr“, printre ele numărându-se îngheţata, ciocolata, dulciurile şi băuturile răcoritoare carbogazificate. În schimb, doar 1,8 la sută dintre reclame erau pentru fructe şi legume. Mai mult decât atât, reclamele din prima categorie erau publicate în reviste ce se adresau clasei mijlocii, în timp ce promovarea alimentelor sănătoase era făcută în reviste adresate claselor sociale mai bogate. „Organismele de sănătate şi guvernele încearcă să încurajeze adoptarea unei alimentaţii sănătoase, dar multe dintre revistele specializate, mai ales cele adresate familiilor cu venituri mai mici, sunt pline de reclame la alimentele nesănătoase. Prin urmare, familiile sunt supuse unor presiuni sociale constante şi au probleme în păstrarea direcţiei corecte în ceea ce priveşte alegerea şi prepararea unor mâncăruri sănătoase. Cel mai grav este că aceste reclame fac mai mult rău decât bine“, a ţinut să precizeze Jean Adams.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS